Cosmetische merken
- Aderma
- Apivita
- Avene
- Biocyte
- Bioderma
- Bodysol
- Caudalie
- Cerave
- Coco de mer
- Dercos
- Dermagor
- Dermalex
- Dermolin
- Ducray
- Eubos
- Eucerin
- Eye care
- Galenco
- Gehwol
- Isdin
- Klorane
- Kneipp
- Korres
- La roche posay
- Laino
- Les couleurs de noir
- Lierac
- Mustela
- Naif
- Naqi
- Neostrata
- Neutrogena
- Noviderm
- Nuxe
- Oenobiol
- Phytospecific
- Purol
- Remescar
- Roc
- Roge cavailles
- Roger & gallet
- Seaderm
- Somatoline
- Svr
- T-leclerc
- Tinge
- Topicrem
- Topiderm
- Uriage
- Vichy
- Weleda
- Widmer
- Wiotech
- Yun
- Zeitschild
Ducray
Het was in 1901, net da de eeuwwisseling, dat Albert Ducray ter wereld kwam. In het Parijs van de jaren dertig, merkte Albert Ducray, zoon van een dermatoloog en kapper van beroep, op hoe zeeppoeder, dat destijds als shampoo werd gebruikt, het haar verzwakte en dof maakte. Tussen 1929 en 1931 creëerde hij zijn eigen merk, Dr Ducray, en vond hij LIK Savon uit, een avant-gardistisch assortiment met enkelvoudig gedoseerde shampoos aangepast aan verschillende haartypes. In de nasleep van de oorlog gaat Albert Ducray op zoek naar een nieuw distributiekanaal voor zijn producten: apothekerszaken. Dit was het begin van een succesverhaal.
In de jaren ‘80 heeft Ducray, gesterkt door het vertrouwen van artsen, besloten zich ook toe te leggen op huidverzorging. Ictyane wordt met zijn revolutionaire galenische formule een toonaangevend middel voor de verzorging van de droge huid. Het merk zet zijn onderzoek op het gebied van dermatologie voort en ontwikkelt een reeks gerichte oplossingen voor de aanpak van haar- en huidaandoeningen die ons allen kunnen treffen. Zo werden er in de jaren negentig maar liefst 20 producten gelanceerd. Met onder hen ook weer een flink aantal toonaangevende producten die van generatie op generatie werden doorgegeven, zoals Ictyane voor de droge huid. Maar ook Keracnyl, een van de meest door artsen voorgeschreven behandelingen voor de huid met neiging tot acne***. Deze producten werden vanaf de jaren 2000 over de grenzen heen gedistribueerd om gebruik te worden in alle werelddelen. Ze worden nu in meer dan 80 landen gedistribueerd.
Voor Ducray breekt er in 2010 een nieuwe ontwikkelingsfase aan, gestuurd door een sterke innovatiezucht voor de ontwikkeling van bovenal ‘nuttige’ verzorging. In deze innovatieve inslag staan er een aantal standvaste principes van Ducray centraal: de ontwikkeling van producten aan de hand waarvan de levenskwaliteit wordt verbeterd, een wetenschappelijke aanpak voor een duurzame verlichting van huidongemak, aangevuld met de toekomstgerichte visie om steeds nieuwe wegen in te slaan ter behandeling van dermatologische aandoeningen. In het kader van dit streven en met het oog op het aanbod vernieuwende producten kiest het merk voor een aanpak die gericht is op de inbreng van patiënten en gezondheidswerkers